dimarts, 19 de febrer de 2013

Més usos de Twitter a classe per encendre bombetes

A l'última entrada parlàvem de la producció de Twitter a l'educació i ens referíem a un projecte concret que intenta aglutinar propostes de diferents àmbits de l'Estat espanyol. Ara bé, quan t'hi fixes un xic projecte per projecte, veus que tots es poden dividir en aquestes tres categories:
  • informativa: seguiment dels deures de la classe en viu, recordatoris
  • cohesió de grup: creació de petits grups entre la classe per a practicar un tema específic
  • pràctica: grups dirigits a treballar un aspecte concret de la matèria: microrelats, matemàtiques, història...   


Tot i que a primera vista les aplicacions de Twitter a l'educació són força repetitius, hem intentat garbellar més per tal de trobar altres projectes que ens n'inspirin de nous. 

  • Una d'elles és l'experiència d'Ollie Bray, professor de gramàtica a Escòcia i reconegut blocaire en la introducció de les TIC en l'ensenyament. Aquí descriu la seva experiència fent servir el Twitter en una caça del tresor preparada per un company de feina, professor de matemàtiques, per als seus alumnes. El que comença essent un experiment, al final es converteix en una experiència molt profitosa de l'ús de Twitter per a la interacció de tota la classe i, el que és més important, també de persones externes, en el procés de cerca. 
  •  En segon lloc, també ens ha agradat aquesta reflexió que fa @dr_bit, Carlos Bravo Reyes, sobre els usos de Twitter en l'educació a distància i en la importància d'introduir la tecnologia amablement, explicant perquè pot servir i fent propostes concretes amb aquests usos. 
Finalment, des d'un punt de vista més de repositori d'activitats podeu trobar aquí i aquí idees interessants, com per exemple fer enquestes amb  Twtpoll o Pollowers.