dijous, 4 de novembre de 2010

Ja tenim recursos, i ara què?

Perdoneu la nostra manca de subtileses en el títol d'aquesta entrada, però el fet és que llegint aquest article i també el pwp incrustat de Jordi Adell ens demanem si no pot ser que estiguem començant la casa per la teulada.

Ens expliquem. En el cas de l'ensenyament secundari al nostre país és cert que s'ha dotat de màquines molts de centres. Ara bé, el professorat no sabem si ha fet un canvi de xip respecte a l'educació, com el que ens plategen els vídeos i documents que hem penjat darrerament. Segurament cal un debat en profunditat amb totes les parts implicades: professorat, insitucions i associacions de pares i mares.

Sigui com sigui, recuperem els principis bàsics que haurien de ser presents en qualsevol material elaborat per a fins metodològics, més enllà de si el mitjà per al qual els fem arribar sigui un ordinador o una pissarra:


  • cal no perdre de vista l'alumne, quins són els seus interessos?
  • cal una formació específica i continuada per a fer servir les eines, però sobretot per treure'n suc més enllà dels patrons per als quals estem acostumats a caminar,
  • cal una reflexió sobre com ensenyem ara i com volem ensenyar demà,
  • cal, doncs, una metodologia innovadora que ens porti vertaderament cap a un model d'ensenyament pensat per a la societat actual.