dijous, 13 de maig del 2010

Facebook: una reflexió

Avui llegia al blog de Camon que el Facebook ha anat obrint la seva privadesa segons un estudi de Matt McKeon, un programador d'IBM Research. El 2004, quan es va crear, hi havia poques opcions que es poguessin veure a tot Internet, avui només la data de naixament i les dades del contacte estan ocultes independentment de les opcions que haguem configurat.


L'article es planteja quina és l'evolució de les xarxes socials i si això pot afectar l'ús que companyies comercials en poden fer. Fa només dos dies rebia un correu que anunciava l'obertura del perfil a facebook de la Secretaria de Política Lingüística. Com ho veieu? Crec que la pregunta és més que pertinent, ja que també ens plantegem, per exemple, obrir un grup per als 4cats, producte del qual estem orgullosos i que ens agradaria promocionar en línia més que mai. Però, fins a quin punt és eficaç? Quin impacte té en la institució i en el producte?


A banda, també ens preguntem quin abast han tingut les xarxes a les vostres vides com a docents i si creieu que realment ha estat una eina útil per ensenyar o aprendre llengües en algun moment. Moltes preguntes, però que ens afecten a tots en la mesura que gran part de la població fa servir aquestes eines.

2 comentaris:

Oscar Arenas ha dit...

De pedagogia i llengua jo, no n'entenc, però de comunicació, se suposa que si. El que puc dir és que igual que fa uns anys es pensava en tenir plana web o no, ara les xarxes socials presenten de nou aquest dilema de fàcil solució. Ara és bastant inconcebible que una institució rellevant no tingui plana web i és qüestió de mesos que pràcticament tot el que vol ser vist a internet sigui a Facebook perquè l'usuari ho entén com la manera de centralitzar-ho tot. Només amb les xarxes socials s'explica el triomf dels nous grups de pop català o de projectes com Arròs Covat.

Institut Ramon Llull ha dit...

Gràcies, Òscar. Crec que és una opinió que hauríem de tenir molt en compte. La passo a la resta de l'equip! (Marina)