Ens agrada la tendència que hem observat sobre atenció a l'alumnat i en concret el predomini de la metodologia centrada en l'estudiant, que vam poder tastar als tallers d'Encarna Atienza (UPF) sobre evaluació, de Xavier Mula (IH) sobre web 2.0. L'altre gran bloc que també destacaríem és la importància de la competència professional dels docents, motivada per tècniques de coaching aplicades a l'ensenyament, amb Marta Albadalejo, o en les reflexions sobre canvi de dinàmiques professionals per part del professorat a l'aula, amb Carles Monereo (UAB). Dos blocs dedicats a estudiants i professors, per separat, però que coincideixen en la importància que es dóna actualment a la negociació i a la corresponsabilitat de les dues parts implicades en el procés d'aprenentatge.
Per a la banda que ens toca, també vam poder percebre més interès per a metodologies d'aplicació de les TIC, per fer-ne un ús integrat dins el programa de qualsevol curs. Creiem precisament que és aquest aspecte el que hauríem de potenciar amb vista a futures formacions. Serem aquí per explicar-ho i compartir-ho amb vosaltres.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada